ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Ось і добігла кінця  перша табірна зміна. Скільки цікавого відбувалося. Діти отримали масу задоволень, заряд бадьорості та енергії. За цей короткий період, кожна дитина стала для вихователів рідною, в кожну педагоги вклали частинку себе.

З 20 червня на базі навчально-виховних закладів  НВОліцей НІТ, СЗШ № 7, 18, 19, 30, 34, 44, НВК № 3, 26, 37 почала функціонувати друга відпочинкова зміна. Організація літнього відпочинку дітей є складовою частиною безперервного та послідовного процесу виховання. Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх надій, мрій, сподівань. Робота в таборах спланована  з урахуванням потреб дітей у самореалізації: дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.

Думаємо, що спогади про перебування в  закладах відпочинку будуть незабутніми, дітям буде про що згадати влітку 2017 року.

********

ЗОЛОТІ ЗАПОВІДІ БАТЬКАМ

Шановні батьки! Давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо своїх дітей і бажаємо їм щастя. Ці рекомендації допоможуть вам швидше набути батьківської мудрості.

********

ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї

1.Сприятливий мікроклімат у родині.

2.Спільна діяльність членів сім’ї.

3.Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.

4.Спільний життєвий світогляд.

5.Оптимістичні настрої родини.

6.Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).

7.Шанування членів родини, повага до старших.

8.Бережливе ставлення до природи.

9.Активна участь дітей у сімейному житті.

10.Відсутність насилля в родині.

11.Збереження родинних традицій і звичаїв.

12.Відбір телепередач, інтернет-сайтів.

13.Любов до читання, створення родинної бібліотеки.

Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань

1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:

- побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);

- емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);

- культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).

2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.

3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.

4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.

5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.

 6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.

7. Пам’ятайте, що,за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів – до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.

8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

********

Батькам п’ятикласників

 У п’ятому класі багато що для дітей стає новим: вчителі, предмети, форма навчання, а інколи і однокласники.

 Найбільш складним для п’ятикласника є перехід від одного звичного вчителя до взаємодії із декількома вчителями-предметниками. Ламаються стереотипи, самооцінка дитини: адже тепер його оцінює не один педагог, а декілька.

 Важливі моменти переходу з початкової школи в середню:

 *  Діти пізнають свої слабкі і сильні сторони.

 *  Діти вчаться дивитися на себе очима різних людей.

 *  Діти вчаться гнучко перебудовувати свою поведінку залежно від ситуації і людини, з якою спілкуються.

 Труднощі переходу з початкової школи в середню:

 *  Поступове зниження інтересу до навчальної діяльності.

 *  Складні фізіологічні зміни, які супроводжують статеве дозрівання.

 *  Небезпечні експерименти (куріння, сумнівні знайомства, «погані» компанії).

Додаток 1 до листа

 Міністерства освіти і науки України

 від _24.05.2013 №_1/9-368_ 

********

Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів

Поради батькам пятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність – як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

******** 

Пам’ятка батькам обдарованих дітей

• Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду внаслідок своїх розчарувань і невдач.

• Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.

• Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.

• Залишайте дитину одну і дозволяйте їйсамій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.

• Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.

• Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.

• Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі незрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.

• Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.

• Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.

• Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

********

Про можливість отримання дітьми-переселенцями доступу до освіти

Нинішня складна ситуація на тимчасово окупованих та непідконтрольних українському уряду територіях зумовлює постійну міграцію населення зі сходу та півдня країни. Люди переїжджають цілими сім’ями, в тому числі з дітьми. Тому в переселенців можуть виникати певні проблеми з облаштуванням життя на новому місці проживання. Серед них – продовження освіти дітей.

Тож розповідаємо про особливості влаштування дітей, переселених з тимчасово окупованих територій, до дитячого садочка чи школи.

  • Які документи мають подати батьки для влаштування дитини до дитячого садка чи школи?

Частиною 6 Положення «Про дошкільний навчальний заклад», затвердженого постановою Кабміну від 12.03.2003 №305, визначено, що прийом дітей до дошкільного навчального закладу здійснюється керівником протягом календарного року на підставі:

  • заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
  • медичної довідки про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад;
  • довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
  • свідоцтва про народження.

На виконання ст.19 Закону України «Про дошкільну освіту» та наказу головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 25.10.2012 №877/0/212-12 «Про запровадження електронної реєстрації дітей дошкільного віку до дошкільних навчальних закладів області» облік дітей від 0 до 6 років для подальшого зарахування в заклади дошкільної освіти проводиться на сайті електронної реєстрації.

Згідно з частиною 22 Положення «Про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженого постановою КМУ від 27.08.2010 №778, для зарахування учня до школи батьки або особи, які їх замінюють, подають:

  • заяву;
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • медичну довідку встановленого зразка;
  • особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу);
  • до навчального закладу III ступеня (10 – 11 класи) – документ про відповідний рівень освіти (свідоцтво про базову загальну середню освіту).
  • Що робити, якщо вимушені переселенці не можуть надати деякі документи з причин їх втрати або неможливості отримання?

Вищевказаний перелік документів є загальним і визначений він для всіх громадян України. Однак з урахуванням ситуації, що склалася з тимчасово окупованою територією АР Крим, бойовими діями в Донецькій та Луганській областях, з об’єктивних причин деякі документи переселенці подати не в змозі. Наприклад, з причини їх втрати. Тому, навіть якщо окремих документів подати керівництву навчальних закладів батьки не можуть, то це не є підставою для відмови їм. Тобто влаштування дітей вимушених переселенців має проводитися за спрощеною процедурою. Такої позиції дотримується і Міністерство освіти
 і науки України.

Зокрема, в своїх листах-рекомендаціях від 24.03.2014№1/9-171 та від 12.06.2014 №1/9-310 рекомендовано спростити процедуру влаштування дітей вимушених переселенців до дитячого садка чи школи. Тому навіть за відсутності в батьків свідоцтва про народження дитини, особової справи учня та інших документів з причин їх втрати або неможливості отримання діти мають бути влаштовані в навчально-виховні заклади.

  • Який порядок влаштування дітей з сімей з числа вимушених переселенців з півдня та сходу України до навчальних закладів?

По-перше, батькам необхідно отримати довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, в яку вписано дитину. Отримати її можна у відділі соціального захисту населення департаменту охорони здоров’я та соціального захисту населення міської ради (вул. Москворецька, 19, 2й поверх).

По-друге, необхідно звернутися до управління освіти і науки міської ради (пр. Леніна, 36, каб. 3) для взяття на облік дитини-переселенця та отримання направлення до закладу освіти, в якому можна забезпечити місце дитині та який розташований поблизу місця проживання родини.

По-третє, з отриманим направленням звернутися до закладу освіти, де написати заяву про прийом дитини до школи чи дитсадка, додавши копії документів, які є в наявності.

По-четверте, в медичній установі пройти медкомісію для отримання довідок: для прийняття до закладу освіти та про епідеміологічне оточення.

І останнє: надати в школу чи дитсадок медичні довідки.

Тепер дитина-переселенець може відвідувати заклад для отримання відповідної освіти. 

********

ПРОФТЕХОСВІТА ДНІПРОПЕТРОВЩИНИ ІНФОРМУЄ:

Система Державних ПТНЗ області містить 55 навчальних закладів.

З них:

- професійно-технічні училища – 11;

- центри професійної освіти  – 16;

- професійні ліцеї – 22;

- вищі професійні училища – 6.

Професійно-технічні навчальні заклади області здійснюють освітні послуги з підготовки кваліфікованих робітничих кадрів за 312 професіями. Також в закладах професійно-технічної освіти Дніпропетровщини можна отримати освіту за інтегрованими професіями в межах професійного напрямку (наприклад: штукатур-маляр-монтажник гіпсокартонних конструкцій тощо) та середню освіту, що зменшує час, навчання і збільшує можливості працевлаштування на підприємство.

Кожен державний заклад має функції:

- первинна професійна підготовка;   .

- професійно-технічна освіта;

- підвищення кваліфікації;

- перепідготовка працівників;

- навчання школярів.

Для вступу на навчання в ПТНЗ будь-якого типу абітурієнти надають наступні документи (згідно наказу МОН України «Про Типові правила прийому до професійно-технічних навчальних закладів України» №499 від 14.05.2013 року):

- документ про освіту (оригінал) за умови вступу на денну форму навчання за державним замовленням; в інших випадках  – оригінал або завірену копію;

- документ про присвоєння освітньо-кваліфікаційного рівня «кваліфікований робітник» за результатами закінчення другого ступеня навчання у навчальному закладі другого або третього атестаційного рівня (для навчання па третьому ступені професійно-технічної освіти у навчальних закладах третього атестаційного рівня) (оригінал або його завірену копію);

- медичну довідку за формою, установленою чинним законодавством;

- 6 фотокарток розміром 3 х 4 см (правилами прийому в окремих випадках можуть встановлюватися інші розміри та кількість фотокарток);

- копії документів, що дають право на пільги до вступу в навчальний заклад (за наявності).

Вступники пред’являють особисто документ, що посвідчує особу та громадянство (паспорт громадянина України, військовий квиток або посвідчення про приписку (відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»), свідоцтво про народження  – для осіб, які за віком не мають паспорта, або інший документ, який засвідчує особу і громадянство).

Вступна компанія в ПТНЗ проходить і 1 червня по 31 серпня поточного року за графіком роботи приймальних комісій кожного ПТНЗ окремо.

Детальну інформацію про професійно-технічні навчальні заклади Дніпропетровської області, перелік робітничих професій, за якими здійснюється підготовка державних ПТНЗ області розміщено па сайті НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ в розділі «ПРОФОРІЄНТАЦІЙНИЙ ТЕРМІНАЛ». http://nmc-pro.dp.ua/

Для абітурієнтів та їхніх батьків з питань первинної професійної підготовки в професійно-технічних навчальних закладах Дніпропетровської області діє телефонна «Гаряча лінія»:

1. Департамент освіти і науки облдержадміністрації: 49006, м.Дніпропетровськ, вул. Свердлова, 70. Тел.(056) 770 87 42, факс 770 68 00.

2. Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області: 49006, м.Дніпропетровськ, пр.Пушкіна, 36, тел./факс (0562) 31 25 82, 31 85 26, 32 08 97.

3. Криворізький міський методичний центр професійно-технічної освіти:  50000, м.Кривий Ріг, вул.Бикова, 12. Тел. (0564) 64 40 38, факс 64 40 42.