10 грудня 2019 року на базі ДНЗ-ЦРД №30 «Мальва» та ІРЦ «Сузіря» відбулося засідання круглого столу «Індекс інклюзії в сучасному ЗДО». Захід був організований відділом освіти департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради за ініціативою відділу освіти Жовтоводської міської ради з обміну досвідом роботи. До міста завітали спеціалісти відділу освіти, директори та педагоги з м. Жовті Води. Тема зустрічі та її формат відповідають сучасним трендам і потребам проектів розвитку української освіти.
Першими їх гостинно зустрів ДНЗ-ЦРД №30 «Мальва». Відкрила захід Попова Ю.П. , заступник начальника відділу освіти ДзГП, яка розповіла про нормативно-правову базу у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами, про механізми зарахування та відкриття інклюзивних груп/класів на всіх ланках освіти у м. Кам'янському.
Сиротинська І.Н., директор ДНЗ-ЦРД №30 «Мальва» ознайомила гостей із структурою, основними завданнями, напрямками діяльності закладу з даного питання. Вихователь-методист Киричко О.М. імсвітлила тему соціалізації дітей, які мають право отримати гідну освіту та наголосила про компетентність педагогів як однієї з умов ефективності дошкільної освіти.
Хоружевська А.Г., практичний психолог, надала рекомендацію по складанню індивідуальної програми розвитку дитини; Сокуренко Т.І. , вчитель-дефектолог та Третьякова М.А., вчитель-логопед, висвітлили питання «Діти з особливими потребами в закладі дошкільної освіти», наголосили на важливості тісної співпраці з батьками вихованців. Під час заходу педагоги ділилися практичним досвідом навчання, виховання особливих дітей, а спілкування відбулося в доброзичливій та невимушеній обстановці.
Також гості ознайомилися з роботою ІРЦ «Сузір’я». Директор Наказна К.В. провела екскурсію по найсучаснішим приміщенням, пристосованих для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, а фахівці ІРЦ поділилися практичним досвідом проведення комплексної оцінки та надання допомоги по організації для дітей з ООП інклюзивного навчання в закладах освіти.
У підсумку на зустрічі обговорили актуальні проблеми розвитку інклюзивної освіти, психолого-педагогічний супровід і специфіку соціалізації особливих дітей, розглядали питання індивідуалізації освітнього процесу, ознайомилися з впровадженням інноваційних технологій навчання дітей з ООП та питаннями організації корекційної роботи й формування життєвих компетентностей. |