Головна » 2019 » Апрель » 11 » РОДИННА ПЕДАГОГІКА НА УРОКАХ ОБСЛУГОВУЮЧОЇ ПРАЦІ
13:30
РОДИННА ПЕДАГОГІКА НА УРОКАХ ОБСЛУГОВУЮЧОЇ ПРАЦІ

10 квітня 2019 року згідно з річним планом департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради відбувся семінар-практикум для вчителів обслуговуючої праці закладів освіти міста на базі комунального закладу «Ліцей №13» Кам’янської міської ради (директор Єфремова Л.С.)  з теми   «Формування життєтворчих компетентностей та технологічної культури школярів шляхом родинної педагогіки на засадах сталого розвитку».

Заіка Н.І.,  методист МК ДзГП, відкрила роботу семінару,  ознайомила його учасників з метою, завданнями та планом роботи. Ніна Іванівна відзначила, що нові програми з трудового навчання дозволяють наблизити учнів до реального життя, готують до того, щоб зайняти активну позицію, творчо й успішно вирішувати життєві завдання, уміти співпрацювати і працювати в групі, можливості бути готовими до швидкого оновлення знань і вимог ринку праці.

У презентаційній картці директор Єфремова Л.С. ознайомила присутніх з   системою роботи педагогічного колективу щодо формування особистісно-розвивального простору закладу  в інтересах сталого розвитку.

«Багато чого не зробиш, поки не вивчишся. Але багато треба зробити, щоб вивчитись. Ніхто не робиться майстром, не тренуючись в майстерності». Слова видатного педагога Я.Коменського обумовили  актуальність обраних тем і напрямки роботи в межах семінару.  Питання діяльності вчителя трудового навчання в умовах оновлення навчальних програм, модернізації змісту освіти – у центрі роботи семінару.

Учитель трудового навчання Куриненко С.В.  у ході методичного діалогу «Творча діяльність на уроках трудового навчання як важливий чинник особистісного зростання та гармонізації учнів»  поділилась досвідом роботи з обдарованими дітьми. Її  вихованка Карабут Катерина (10кл) є переможницею  ІІІ,  учасницею ІV етапів  Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання.

Через творчу роботу на уроках трудового навчання учні  самовиражаються і самостверджуються,  яскраво виявляючи свою індивідуальну самобутність. Творчі проекти сприяють наближенню процесу трудового навчання до життєвих потреб дитини, її інтересів та природних здібностей.

Практична частина семінару  представлена майстер класами вчителя трудового навчання Куриненко С.В., вчителя початкових класів Побиви Г.Ю. з тем: «Українська народна іграшка – давній вид декоративно-ужиткового мистецтва. «Лялька – мотанка  на  щастя», «Робота з папером і картоном. Техніка квілінг – нові ідеї для творчості. «Квітка – магніт».  Представники від батьківської громади  Довженко В.В., голова загальношкільного батьківського комітету,  Зубенко С.О. від батьківського комітету 6Б класу, організували  навчальні майстерні workshop з тем: «Технологія виготовлення та оздоблення виробів у техніці кінусайга. «Пасхальний сувенір». Декорування виробів. Нові підходи до оформлення букетів та композицій. «Подарунки на свята».

Соціально  значущу проектну діяльність учителів і учнів у реалізації завдань практико-орієнтованого педагогічного  проекту  «Життєво компетентна особистість як результат впровадження нових підходів до технологічної освіти на засадах сталого розвитку» презентовано під час виставки сімейної творчості «Скарби родинної криниці». Сьогодні важливим є  створення сприятливих умов для розвитку дитячої та родинної творчості, формування проектної культури школярів, їх художньо-естетичного та креативного розвитку, виявлення та підтримки творчих родин. Учасники семінару ознайомились з персональними роботами учнів та їх родин у авторських техніках, із застосуванням нетрадиційних матеріалів та сучасних технологій.

Трудове навчання - це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові, інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загальнотрудових компетенцій, формування пізнавальної самостійної діяльності.  Запропонований  інтегрований захід «Секрети здорового харчування» (трудове навчання, біологія, хімія, фізична культура)  у формі квесту підтвердив цю думку. Учителі обговорили значення овочів та фруктів у харчуванні людини, дослідили їх  вітамінний склад, ознайомились з технологією приготування овочевих і фруктових напоїв, а саме смузі,  визначили рекомендації щодо вживання таких напоїв. Смузі - це простий та корисний напій, який містить необхідні мінерали та поживні речовини, адже під час приготування цього напою використовують продукти з тими вітамінами, яких не вистачає.

Під час проведення семінару-практикуму панувала доброзичлива атмосфера і дружня співпраця всіх вчителів. Методист МК ДзГП Заіка Н.І.  надала рекомендації вчителям обслуговуючої праці для врахування в подальшій роботі.

Переглядів: 70 | Додав: pula | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar