Головна » 2018 » Ноябрь » 26 » МІСЬКИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ЗАСТУПНИКІВ ДИРЕКТОРІВ З ВИХОВНОЇ РОБОТИ ТА ПЕДАГОГІВ-ОРГАНІЗАТОРІВ
12:59
МІСЬКИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ЗАСТУПНИКІВ ДИРЕКТОРІВ З ВИХОВНОЇ РОБОТИ ТА ПЕДАГОГІВ-ОРГАНІЗАТОРІВ

21 листопада 2018 року на базі комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 30» Камʼянської міської ради відбувся міський семінар-практикум заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів на тему «Комплексний підхід до формування особистості із стійкими національно-патріотичними якостями в умовах Нової української школи».

Відкрила роботу семінару-практикуму методист методичного кабінету при департаменті з гуманітарних питань Каʼянської міської ради Бабенко Маргарита Миколаївна, яка наголосила, що в умовах становлення української держави патріотичному вихованню належить пріоритетна роль. Зважаючи на Концепцію національно-патріотичного виховання молоді, головною метою для педагогічних колективів освітніх закладів є формування в учнях розуміння свого місця у світі та патріотичного самовизначення.

У ході роботи семінару-практикуму для гостей школи презентувала навчальний заклад директор Кардашова Ірина Володимирівна,  яка звернула увагу присутніх на імідж сучасного навчального закладу як складової реалізації Концепції нової української школи.

Виступила з доповіддю «Система виховної роботи в сучасному освітньому просторі» заступник директора з виховної роботи Чернова Наталія Геннадіївна, яка детально зупинилась на системній роботі навчального закладу з національно-патріотичного виховання.

На практичній частині семінару-практикуму керівник МО кадетських класів Єрьоміна Олена Іванівна запропонувала учасникам створити лепбук «Виховання патріота на основі ціннісних ставлень». Робота була спрямована на активний творчий пошук найоптимальніших засобів та прийомів національно-патріотичного виховання.

На початку було визначено рівень патріотичної свідомості сучасного суспільства, сформовано ієрархію цінностей (громадянських, морально-етичних, родинних, національних, екологічних) на особистих якостях патріота.

Цікавим було опрацювання та аналіз історичних документів (1710 р. «Договори і постанови прав і свобод військових Пилипа Орлика, Кодекс звитяги козаків, Кодекс честі офіцера 1804р), на основі яких створено «Кодекс честі сучасного патріота».

Для добору ефективних форм і методів роботи використовувалась «Я - концепція»: Я – громадянин, Я – лідер, Я – закон, Я – творчість, Я – частина природи, господар, Я – українець, Я – сімʼянин, Я – патріот, Я – особистість.

Результатом злагодженої роботи став власноруч створений лепбук «Патріот». Кожен учасник отримав мотиваційний браслет.

На практичному занятті з елементами тренінгу з курсу «Кроки до порозуміння», тема якого «Виховання людини-патріота як пріоритетна складова процесу соціалізації особистості» керівник шкільного музею, класний керівник 11 класу Білоус Валентина Михайлівна презентувала учасникам тематичну інформацію про маніпулятивні впливи на свідомість громадян України, у тому числі дітей. Наголосила на тому, що успішність виховання значно підвищується, якщо ми навчимося протидіяти маніпулятивним впливам. Педагоги розробляли практичні рекомендації «Як протидіяти маніпуляціям і пропаганді». Була проведена рольова гра «Бункер», де учасники відпрацьовували вміння відстоювати свої інтереси, вдаючись до різних способів впливу, а також навичок групової взаємодії. Крім того, гра спонукала замислитися над своїми ціннісними орієнтаціями.

В рамках семінару-практикуму класний керівник Скуріхіна Тамара Петрівна провела майстер-клас з елементами тренінгу «Почни з себе». Вона ознайомила присутніх з власною системою роботи і запропонувала виконати кілька тренінгових завдань, призначених і для дітей, і для батьків.

Гості вчилися розвʼязувати конфлікт за допомогою прийому «лінія конфлікту», використовували з цією метою шматки фольги, вчилися сприймати та відновлювати інформацію, за допомогою прийому «Сторітеллінг», гри «Зіпсований телефон». На заході панувала тепла, творча атмосфера. Особливе зацікавлення викликала «Книга року», яку протягом певного навчального року класний керівник та діти разом читають та обговорюють.

На сімейній розмові «Сімейна система як основа для формування національної самосвідомості» практичний психолог Соломоненко Тетяна Іванівна розпочала зустріч з актуалізації понять «національна ідентифікація, самосвідомість, цінності», яка пройшла у вигляді гри «асоціативний ланцюжок». Логічний перехід до сімейної системи, в лоні якої і відбуваються найперші кроки самоідентифікації особистості, дав учасникам семінару можливість познайомитися з генограмою 7 поколінь як графічним зображенням сімейної системи. Зацікавлення викликав матеріал, що ілюстрував відповідальність поколінь за окремі аспекти життя індивіда.

Щирістю та теплими емоційними почуттями наповнились серця учасників у ході заповнення «сімейної скарбнички» тими артефактами національної ідентифікації, які зберігаються в сімʼях та дісталися від пройдешніх поколінь.

Цікавою та змістовною була зустріч учасників семінару з бібліотекарями школи Астапенко Любов Данилівною та Севастьяновою Оленою Павлівною, де вони із задоволенням дізналися про створення нової форми роботи  - інсталяцій та як залучити учнів-читачів до читання.  Учасникам було запропоновано виявити творчість і створити свої інсталяції. Вони обʼєдналися у дві групи: перша створювала інсталяцію «Що таке читацька компетентність», друга – «Здоровʼязберігаюча компетентність». Ці не форматні книжкові виставки привертають увагу всіх, хто відвідує бібліотеку та занурюють їх в атмосферу особливого ставлення до книги.

Тараненко Лариса Миколаївна, вчитель початкових класів запропонувала  майстер-клас з виготовлення національно-патріотичного стенду-триптиху за технікою патинування акриловими фарбами. На цій зустрічі майстрині дізналися, як зробити стенд з простих підручних засобів та матеріалів та оволоділи технологією штучного зістарювання поверхні. Учасники створили унікальну річ, наповнену теплом та енергією їхніх рук. Бо хто сказав, що національно-патріотичний стенд повинен бути брутальним і сумним?! Такий стенд не тільки функціональній і змістовний, а також є красивим предметом інтер’єру навчальних аудиторій.

Заступники директора відвідали відділення здоровʼя, яким керує лікар-психотерапевт Тімофеєва Валентина Михайлівна, де мали можливість скуштувати лікувальні фіточаї.

Дуже цікаво та повчально пройшов патріотичний квест, приурочений Дню Гідності та Свободи. За допомогою інтерактивних технологій (QR-кодів, програм «Plickers», «Quizlet»)  педагоги  виконували завдання, а кінцевою зупинкою квесту стала оглядова екскурсія в діорамі «Живе лиш той, хто не живе для себе, хто для других виборює життя».

Закінчився семінар-практикум феєричним святом «Посвята в кадети – 2018». Молодші школярі прийняли присягу кадета, їм вручили посвідчення й погони, які символізують найвищі чесноти: мужність, благородство, гідність.

На обговоренні заступники директорів та педагоги-організатори розповіли про свої враження та висловили слова подяки адміністрації та педагогам школи за цікаві та повчальні тематичні вправи, проведені під час семінару-практикуму

Переглядів: 36 | Додав: pula | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar